GREEN Pages...

GREEN Fall...

Follow, Scream!!

Friday 21 October 2011

Sub-Koneksi Liar #2

Gitar, buku, novel, zine, kaset & apa saja yang berselerak di bilik aku menjadi tak berguna bila hati aku tak tenteram. Aku sedar, ketenangan hidup aku sekarang sekadar menyorokkan segelintir gelisah yang meronta-ronta untuk membuak. Gelisah untuk mengenal pasti cinta sang wanita yang pernah aku peluk. Romantis, sakit, pedih, kecewa & marah yang berganti-ganti tak pernah berhenti menghiasi ruang waktu, penuh dengan nafas syurga, segalanya cukup membuatkan aku terasa kesempurnaan perasaan seorang manusia.

Dan untuk sang wanita yang aku peluk, mesti terselit rasa-rasa yang ingin membuatkan aku kekal bersama dia. Yeeh, kekal, dalam bentuk apa saja. Dan aku akan selalu bertanya diri sendiri, cukup? Dan aku akan cinta & cinta & cinta & cinta lagi tanpa henti, tanpa penat, tanpa keluh.

Tapi, nafas syurga itu membusuk & mengembang sehingga pecah mimpi-mimpi aku. Dan serpihan-serpihan itu mencucuk jantung aku untuk sakit, menjerit, maki & apa-apa saja yang tercampak dari mulut. Setiap cucuk itu terbenam dalam, membuatkan apa saja cara untuk mencabutnya menjadi hampir mustahil. Dan apa yang aku mampu lakukan cuma meratap & mengerang.

Yeeh, hampir mustahil.
Untuk aku.
..........
......
....
...
..
.
.

Ahh!

Biar aku leka & sebati dengan setiap cucukan & kesakitan ini. Biar aku lupa, biar terabai. Dan aku biarkan setiap cucukan itu di situ. Asal aku gembira. Asal jantung aku masih mampu mengepam darah. Buat masa ini. Dan mungkin sebab itu, aku gelisah bila irama-irama pecah tiba-tiba menerjah telinga. Aku paranoid dengan segala idea & ilusi yang pernah meranapkan mimpi aku. Ketakutan & kegilaan tertanam sedalam-dalamnya di benak otak aku. Sehingga untuk mengatakan bahawa aku pernah memiliki cinta hebat adalah seakan-akan satu jerat untuk membuatkan aku hanyut & tenggelam dengan emosi liar & kacau.

Dan untuk orang lemah & mudah goyah seperti aku, mengusiknya seakan menabur mantera hitam untuk berjalang.

Sebab takut jika aku akan mengadu pada cinta hebat yang pernah wujud supaya pulangkan kembali hari-hari esok aku.

3 comments:

Korn Ahmad said...

macam x keruan jer.. its life..

RastaMat said...

hey, tenang saja..

Seyn Jukey said...

Arjuna Biru
Memang sedang gelisah pun..

RastaMat
Thanks bro! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...